EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
DOI:
https://doi.org/10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127Keywords:
Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.Abstract
The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação reservados para esta Revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais. A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, visando manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.