THE DYNAMIC INTERPLAY BETWEEN STUDENTS AND STAFF IN ENHANCING INCLUSION IN HIGHER EDUCATION IN LATIN AMERICA
DOI:
https://doi.org/10.7867/1809-03542022e11307Palavras-chave:
: Autistic advantage. Strengths based. Higher education. Inclusion.Resumo
This paper presents findings from the ENTENDER Erasmus+ Capacity Building in Higher Education (CBHE) project (funded by the European Union Commission) involving five Latin American (LA) universities in Argentina and Mexico and three European partner universities. The project aimed to raise awareness of neurodiversity, create processes and tools to identify neurodivergent students’ learning needs and promote teacher training to design and provide inclusive learning environments. A collaborative cocreation approach was implemented. All elements of the project were evaluated against a baseline via a needs analysis. We discuss the initial challenges, the gains, and the unexpected outcomes that have propelled neurodiversity to the top of the agenda in the partner institutions initiating a change in attitudes from a deficit model to a strengths-based focus.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os direitos autorais para artigos publicados nesta revista são do(a) autor,(a) com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais. A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.
Os textos publicados são de integral e exclusiva responsabilidade do(a) autor(a) e co-autor(a/es).
• O(a) autor(a) e co-autor(a/es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
• O(a) autor(a) e co-autor(a/es) garante(m) que a contribuição é original e inédita, e que ela não se encontra em avaliação em outra(s) revista(s);
• A revista não se responsabiliza pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade do(a) autor(a) e co-autor(a/es);
• É reservado aos editores o direito de promover ajustes textuais e de adequação do texto às normas de publicação;
• O(a) autor(a) e co-autor(a/es) declaram que o texto não é objeto de quaisquer conflitos de interesse.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.